۱۳۹۱/۳/۱۶

معرفی سایت به موترهای جستجو



 
معرفی سایت به موتورهای جستجو

 

معرفی وب سایت به موتورهای جستجو

پس از طراحی وب سایت یکی از قدمهای اولیه در جهت حضور موثر در دنیای مجازی معرفی سایت به موتورهای جستجو می باشد. همانطور که می دانید موتورهای جستجو از مهمترین ابزار دسترسی کاربران به یک سایت می باشد. پس لازم است تا آدرس سایت تازه تاسیس خود را به موتورهای جستجو معرفی نمایید. سعی کنید زمانی سایت خود را معرفی کنید که تکمیل شده یا کلیه صفحات موجود حاوی مطلب باشد.

 
» برای ثبت دامین (معرفی سایت) در هر یک از موتورهای جستجوی Google, yahoo! یا bing، روی دکمه مشخص شده کلیک نموده و طبق راهنمایی ذکر شده دامین مورد نظر خود را ثبت نمایید. دقت کنید آدرس دامین را به صورت کامل و صحیح وارد نمایید.
از معرفی سایت یا وبلاگ های فاقد مطلب خودداری نمایید.
در صورتیکه سایتی را به تازگی راه اندازی کرده اید سعی کنید صفحات آن را تکمیل و بعد آپلود نمایید و در مرحله بعدی اقدام به معرفی آن نمایید.
معرفی سایت به گوگلGoogle
  • ثبت دامین در موتور جستجوي گوگل (Google):
    روی دکمه فوق کلیک نمایید، در صفحه باز شده، جیمیل و رمز عبور خود را وارد کرده و پس از ورود، موارد زیر را تکمیل و دکمه ثبت را بزنید.
    » در قسمت Url آدرس سایت یا وبلاگ خود را به طور کامل و صحیح وارد کنید.
    » در قسمت دوم کد امنیتی را وارد کرده و دکمه Submit Request را بزنید.
  • ثبت دامین در موتور جستجوي یاهو (!Yahoo) و bing:معرفی سایت به یاهو و بینگBing!Yahoo
    توجه: یاهو سامانه ثبت دامین و الگوریتم مربوطه را با موتور جستجوی بینگ و ابزار وب مستر آن ادغام کرده و به آن منتقل نموده است (منبع). لذا وب مسترها می بایست پس از کلیک روی دکمه فوق سایت خود را از قسمت پایین صفحه ثبت نمایند. ابزار وب مسترها نیز در بالای صفحه قابل دسترس می باشد. (مطابق تصویر) جهت استفاده از این ابزار می بایست حداقل یک اکانت hotmail یا Live داشته باشید.
راهنما
راهنمایی
» توجه
  • معرفی کامل مطالب سایت یا وبلاگ شما توسط موتورهای جستجو تا دو ماه پس از معرفی آدرس وب سایت یا وبلاگ به طول می انجامد بنابراین برای مشاهده مطالب وبلاگ در نتایج جستجو مدتی زمان لازم است.
  • (در مورد وبلاگ) : برای کسب موقعیت بهتر در موتورهای جستجو بهتر است زمانی اقدام به معرفی وبلاگ خود کنید که وبلاگ شما حداقل دارای پنج یا ده مطلب باشد . بسیاری از اوقات وبلاگهای بدون محتوا توسط موتورهای جستجو ایندکس نشده و یا از نتایج جستجو حذف می شوند.
  • از دوستانتان که دارای وبلاگ یا وب سایت هستند بخواهید که به وبلاگ شما لینک بدهند و شما نیز میتوانید متقابلاً اینکار را برای آنها انجام دهید. تعداد لینک بالاتر به کسب موقعیت بهتر در نتایج موتورهای جستجوگر کمک میکند.
  • از معرفی بی دلیل و متعدد سایت یا وبلاگ خود به موتورهای جستجوگر پرهیز کنید اینکار هیچ کمکی به شما نمی کند. در عین حال اگر پس از حاکثر 3 ماه وبلاگ شما در نتایج جستجو ظاهر نشد میتوانید مجددا اقدام به معرفی وب سایت یا وبلاگ خود کنید.
به روز شده در: 7/12/90

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر